10 obiceiuri care iti mentin silueta

10 obiceiuri care iti mentin silueta

Ioana Petric
Dieta

Cred ca v-am mai spus asta: toata viata mea a fost o dieta continua. Si nu pentru ca ne-am imprietenit la modul in care sa fim nedespartite, la bine si la greu, ci pentru ca a fost o lupta continua de “care pe care”. Si daca am intra in hora, am fost nevoita sa joc. Cred ca stiti si voi povestea: dai jos cateva kilograme, ajungi unde ti-ai propus, dar minunea dureaza doar ceva mai mult de 3 zile, dupa care puuuuuf! Dispare! Si fara sa iti dai seama, pufosenia renaste din propria-i cenusa si se intoarce, fara sa iti dai seama, mai multa ca niciodata si mult mai hotarata sa ramana. 

Asa am ajuns la concluzia ca sa te apuci de dieta e la fel de simplu cum e sa te lasi de fumat: o poti face in fiecare zi. Pentru ca oricine poate sa slabeasca, dar nu oricine poate sa se mentina. Asa ca ce e de facut? Ne dam batute? Nici vorba! Nu e usor, avem nevoie de multa ambitie si rabdare, dar daca urmam cu sfintenie cele 10 porunci de mai jos, nu e imposibil!

1.Nu renunta la noile obiceiuri

Daca te-au adus in punctul in care ti-ai dorit, e clar: sunt muuuult mai bune decat cele vechi.Deci fara fast food, fara dulciuri, fara prajeli si tone de paine, fara leneveala! Si sunt sigura ca ai mai auzit treaba asta si la case mai mari, dar o dieta face minuni doar pe o perioada determinata. Daca iti doresti cu adevarat o schimbare, trebuie sa iti schimbi stilul de viata. Si nu! Asta nu inseamna foame si frustrari pana la adanci batraneti. Inseamna documentare si alegeri intelepte. Si sa gasesti bucurie si implinire in toate astea.

www.google.com

2. Experimenteaza

O dieta e ca o dragoste de vara: tine putin si e tot ce ti-ai dorit. Dar dupa asta, trebuie sa iti faci curaj sa experimentezi si sa gasesti “o schema” de care sa te poti tine si care sa ti se potriveasca. Suntem atat de diferite, incat nu exista o reteta clara a succesului. Existe doar niste reguli simple de disciplina alimentara si de bun simt, cu care poti sa te joci.(nu sari peste mese si nu te ridica niciodata satula) Da-ti voie sa mananci fara sa te stresezi, fara sa numeri calorii. Daca vezi ca acul cantarului o ia razna, reevalueaza situatia si incearca si altfel. 

3.Tine un jurnal alimentar

Tocmai ti-am spus ca e voie sa experimentezi, dar nu e voie sa te minti singura. Si oricat am refuza sa recunoastem, toate facem uneori treaba asta. De cate ori nu ai spus: “cum de am pus la loc? doar nu am mancat nimic!”, asta in timp ce in stomacelul tau se lafaiau 2 biscuiti, o gura de ciocolata, cativa cartofiori prajiti furati pe fuga de la iubitul, pentru ca (nu-i asa?) daca nu te-ai asezat la masa si te-ai ridicat cu burta plina, nu se pune ca ai mancat. Ei bine, nu e chiar asa. Ciugulelile astea inconstiente sunt cele care ne saboteaza. Tocmai de asta e bine sa fim sincere cu noi si sa notam, chiar daca la inceput o sa ne simtim vinovate, tot ce bem si ce papam si cum ne-am simtit cand am mancat. Asa va fi mult mai usor sa constientizam care a fost problema care ne-a facut de la bun inceput sa luam proportii(prea multe dulciuri, mese haotice, sau mancat emotional) si sa reparam rapid fiecare greseluta.

4. Cantareste-te

Din proprie experienta v-o spun, am incaput in aceeasi jeansi si la 55 si la 62 de kilograme, deci hainele nu sunt neaparat cel mai bun reper. Cantaritul e baza! Si nu trebuie sa fie un stres, ci sa faca parte din rutina voastra zilnica/saptamanala. Asa, vom observa chiar si primul kilogram in plus care apare si vom putea sa luam masurile potrivite pana nu e prea tarziu. E mult mai usor sa scapi de un amarat de kilogram decat de 7!(atat fizic, cat si psihic).

www.ebony.com

5.Nu inceta sa iti stabilesti obiective

Daca ai ajuns unde ti-ai dorit, drumul tau nu se termina aici. La fel cum tu te-ai schimbat si obiectivele tale se schimba. Important e sa existe! Fie ca vrei sa porti fusta conica pe care ti-ai cumparat-o si anul viitor, fie ca vrei sa fii mai in forma si sa te inscrii la o competitie sportiva, vizualizeaza clar unde vrei sa ajungi si concentreaza-te pe treaba asta. In momentul in care ne relaxam si dispare orice obiectiv, incepem sa dam inapoi si sa ajungem de unde am plecat.

6.Cauta motivatie

Fie ca o gasesti in prieteni, in citate, in poze, e foarte important sa ramai motivata! La mine functioneaza excelent conturile de instagram specializate pe fitness. Efectiv imi vine sa fug la sala de fiecare data cand pun mana pe telefon.

7.Gaseste alimentele sanatoase, dar gustoase

Doar nu o sa mananci o viata intreaga fierturi fade si plictisitoare. Chiar daca nu sunt pizza si cartofi prajiti, alimentele sanatoase pot fi delicioase si le pot inlocui cu succes. 

www.google.com

8.Gaseste antrenamentul care sa iti placa

Orice, dar nu renunta la sport. Cu cat esti mai activa, cu atat va fi mai usor sa ramai pe linia de plutire. Si asta nu trebuie sa fie un chin, ca mersul la dentist, trebuie sa fie ceva ce sa te relaxeze si sa iti faca placere. Posibilitatile sunt nelimitate, deci experimenteaza si gaseste ce iti place!

9.Planuieste din timp orice escapada culinara

Da-ti voie sa calci stramb, dar fa-o organizat. Daca stabilesti din timp ca vineri seara vei manca o felie de tort la aniversarea prieteni tale sau o pizza in oras, e absolut ok. Asa te vei concentra ca in saptamana de dinainte sa faci totul ca la carte si o mica abatere va trece neobservata.

10.Iarta-te

Pana la urma, oameni suntem. O sa fie si zile in care o sa dai spargere la magazinul de dulciuri si zile in care o sa stai sa lenevesti si nu o sa ai chef de sala. Nu renunta la tot pentru o simpla greseala si nici nu te pedepsi pentru asta. Si maine e o zi si ai sansa sa faci totul ca la carte!

 

What's Hot

Galerie Articole