Cardio sau greutati? asta e intrebarea!

Cardio sau greutati? asta e intrebarea!

Ioana Petric
Antrenament

Cineva intelept spunea odata ca viata noastra depinde in totalitate de deciziile pe care le luam. Dar cum naiba sa alegi intre ciocolata si inghetata? Sau intre pizza si paste? Efectiv nu ai cum! E pacat sa nu gusti putin din toate, dar si mai mare pacat e sa nu stii cum sa ascuzi urmele “crimei”.

Asadar, revenim la decizii intelepte pentru o viata in masura S: antrenamente cardio sau antrenamente cu greutati? Haideti sa vedem!

Adevarul e ca ambele ne ajuta sa scapam de colaceii aia inestetici, dar modul in care o fac si efectele pe care le au asupra organismului sunt cat se poate de diferite.

Nu mai e un secret pentru nimeni ca toate caloriile in exces se transorma in grasime, deci ideal ar fi ca in timpul unui antrenament sa ardem cat mai multe. Si fie vorba intre noi, e nevoie cam de 3500 de calorii in minus, pentru ca acul cantarului sa arate cu un kilogram mai putin.

Antrenamentul cardio

Pentru multe dintre noi, antrenamentele cardio sunt cele mai bune prietene, pentru ca ele ne scapa de sunculite, de stres si de problemele cardiovasculare, deci automat ne fac mai frumoase, mai fericite si mai sanatoase. Sau poate pentru ca pur si simplu ne e prea frica de antrenamentele cu greutati. 

Partea buna e ca atunci cand vine vorba de activitati care sa faca pulsul sa creasca si transpiratia sa curga, chiar aveti de unde alege. Puteti sa dansati, sa inotati, sa alergati si nici macar nu sunteti limitate de faptul ca nu aveti cum sa  ajungeti la sala, pentru ca le puteti face oriunde. 

Daca sunteti suficient de antrenate si greu de plictisit, astfel incat sa reusiti sa sustineti un efort de o intensitate moderata timp de aproximativ o ora, o sa ardeti undeva intre 600 si 800 de calorii (cam o felie de tort).Atentie mare insa! Daca nu rezistati nici macar 20 de minute, sa nu va asteptati la vreo minune. 

Partea proasta cu antrenamentele cardio e ca ard nu doar depozitele de grasime, ci si masa musculara. Asa si? Ei bine, masa musculara scazuta inseamna la revedere tonus si la revedere metabolism.

Prin urmare, daca visati la corpuri tonifiate si remodelate, iar gandul ca fiecare inghititura de mancarica ar putea sa se vada pe coapse va da cosmaruri, ar trebui sa va ganditi serios la antrenamentul cu greutati.

Antrenamentul cu greutati

Nu va speriati! Nu aveti nici cea mai mica sansa sa va transformati in nevasta lui Hulk, pentru ca nu va ajuta nici nivelul de testosteron, nici meniul vostru zilnic de vrabiute. Fetele alea masive pe care le vedeti la sala, nu au ajuns asa in mod natural! Va promit! 

V-ati intrebat vreodata de ce barbatii mananca mai mult decat noi si totusi nu se ingrasa la fel de repede? E simplu! Pentru ca au o masa musculara mai dezvoltata si automat ard mai multe calorii.

Asadar, va rog eu, daca nu pentru cateva kilograme in minus, macar pentru o felie de pizza in plus, nu mai fugiti de greutati!

Antrenamentul asta nu doar ca o sa va remodeleze corpul, dar o sa va creasca rata metabolismului bazal.Ce inseamna asta? Ca aproximativ 24 de ore dupa antrenament, corpul vostru o sa arda mai multe calorii, chiar daca nu faceti altceva decat sa leneviti in pat, la tv. Hai ca nu suna rau deloc! 

Concluzia? Daca e sa ma intrebati pe mine, cele doua tipuri de antrenament sunt la fel ca Tom si Jerry: greu de imaginat unul fara celalalt. Dar prea multa vorba n-a tonifiat niciun crac pana acum, asa ca …gata, sporties! Hai la treaba!

PS: va  amintiti despre antrenamentul HIIT? E combinatia ideala intre antrenamentul cardio si cel de forta. Zic si eu…in caz de aveti nevoie de putina inspiratie:D 

What's Hot

Galerie Articole