Ce mancam inainte de antrenament?
Sursa:Fitsportslab

Ce mancam inainte de antrenament?

Ioana Petric
Dieta

Stiu ca v-am zapacit cu dietele si cu tot felul de bunatati care intra la categoria “mai bine nu”, prin urmare am decis sa ma revansez. In sfarsit a venit vremea sa discutam si despre ce mai mancam. Nu de alta, dar in ciuda faptului ca suntem ca niste floricele, chiar nu ne hranim prin fotosinteza.

Intrebarea este: mancam sau nu inainte de antrenament?

Raspunsul este da! Stiu ca ne dorim sa aratam ca trase prin inel si ca pentru noi 200 de calorii in plus pot fi uneori o tragedie, dar, pana la urma, asa e-n sport: trebuie sa mananci (corect!) daca vrei rezultate. Pe intelesul tuturor, in timpul efortului, corpul are nevoie de energie, iar daca noi nu papam, el va incepe “sa pape” din masa musculara. Si pentru ca o masa musculara mai mica, inseamna si un metabolism mai prost (adica fiecare gura de aer se depune), credeti-ma, chiar nu ne dorim asa ceva.

Asta nu inseamna ca de azi inainte, drumul catre sala trece pe la Mc. Pentru ca ideea nu e sa ne indopam si sa ne simtim satule, ci sa oferim corpului energia si nutrientii necesari pentru a sustine efortul si pentru a proteja masa musculara. 

Cum facem asta? Nimic mai simplu, pentru ca v-am pregatit cateva reguli pentru gustarea perfecta.

Nu te feri de carbohidrati!

Ei iti vor oferi energia necesara pentru antrenament si cel mai important, nu se vad pe coapse! Asta daca ai ales intre putin orez brun, o felie de paine integrala, sau cativa cartofiori. Poti opta si pentru fructe, asta daca nu te baloneaza.

Proteina iti este prietena!

Proteina este cea care iti ofera aminoacizii de care ai nevoie si iti protejeaza si reface muschii, deci nu uita de ea! Poti opta pentru putina carne slaba, peste sau albus de ou.

Alege grasimi bune!

Grasimile sunt interzise inainte de antrenament, cu exceptia celor mai prietenoase gasite in nuci, seminte si avocado. Dar nu uita, corpul de sportiva prefera proteina+ carbooooo, proteina+carbo si grasimi in doze mici spre foarte mici.

Interzis la dulciuri! (no comment)

Nu uita de apica! 

Un corp hidratat este un corp pregatit de transpiratie si care nu cunoaste ce sunt alea crampe musculare cauzate de deshidratare. Deci un antrenament perfect nu incepe cu un shot de tequila (pentru curaj), ci cu un mare pahar de apa.

Toate la timpul lor!

Gustarea trebuie luata cu 1-2 ore inainte de antrenament. Nu de alta, dar nu vrem sa ajungem la sala molesite si balonate, ci pline de energie si apte sa ne dam sufletul. Plus ca daca ultima masa e foarte recenta, corpul va fi atent la digestie, nu la antrenament.

Nu exagera!

Daca mananci prea mult, nici nu ai mai multa energie, nici nu slabesti mai repede. Chiar daca urmezi regulile pe care ti le-am spus, ai grija sa mananci in portii pici, astfel incat sa nu depasesti 200 de calorii. Sunt arhisuficiente!

Daca nu ai chef de numarat si calculat, mergi pe mana mea: o felie de paine integrala cu putin curcan la gratar, un mar cu o lingurita de unt de arahide, un iaurt grecesc mic cu o mana de afine, putin ton cu legume (toate cu “sau” intre ele!)

Cam asta este! Hai ca nu e greu! Experimentati si adaptati! Voi va cunoasteti cel mai bine corpul!

What's Hot

Galerie Articole