Dieta ochiometrica: farfuria perfecta pentru o dieta echilibrata

Dieta ochiometrica: farfuria perfecta pentru o dieta echilibrata

Ioana Petric
Dieta

Daca e sa vorbim despre femeia perfecta, veti vedea ca parerile sunt impartite si controversele sunt multe.  Ba e blonda, ba e bruneta, ba are sanii mari, ba mici, ba e filiforma, ba cu forme apetisante, nu e nici Angelina, dar nici Megan Fox…o nebunie, ce mai! Totusi, daca e sa tragem linie, concluzia e simpla: femeia perfecta nu exista! E strict o chestiune de gust.

Proportiile unei farfurii perfecte (www.diabeticlivingonline.com)

Cand vine vorba de dieta perfecta, surprinzator, lucrurile sunt mult mai simple decat par. Mai mult ca sigur v-ati dorit sa incepeti un stil de viata sanatos, dar gandul ca asta ar complica mult prea tare lucrurile v-a facut sa amanati momentul pentru ziua aia de luni, cand o sa va simtiti pregatite. Ei bine, nu e cazul! De ce? Pentru ca dupa multe incercari, nutritionistii au ajuns la o formula magica, care chiar da rezultate. Si nu v-as fi povestit despre ea, daca nu as fi testat-o pe pielea mea. Va jur pe rosu, e geniala!

Tot ce trebuie sa faceti e sa va organizati mesele, dupa o regula simpla. Adio cantar, adio numarat de calorii, adio investitii inutile!

Dieta “ochiometrica” - cum arata farfuria perfecta?

Nicidecum ca farfuria aia de la all inclusive pe care v-ati chinuit sa o devorati vacanta trecuta. Cumpatare, surorile mele! La fel ca in moda, less is more. Prin urmare, fiecare farfuriuta pe care o aveti in fata cand va asezati la masa trebuie sa contina 1/4 proteina, 1/4 carbohidrat si 1/2 verdeturi si legume. Tot ce da pe afara e absolut in plus si nesanatos.

Ce inseamna proteina? 

www.breakingmuscle.com

Ce mai buna prietena a voastra este carnita slaba de pui, peste sau curcan, gatita pe gratar, la cuptor sau la abur. Si pentru ca va spuneam ca de azi inainte cantarul de bucatarie e istorie, fripturica trebuie sa fie de dimensiunea palmei voastre. Daca optati totusi pentru o carne rosie de vitel sau porc, nu e o tragedie, doar ca bucata de carne ar fi indicat sa fie mai mica, adica exact cat podul palmei. 

E liber si la branzica, doar ca fiind mult mai calorica, deoarce contine si multe grasimi, va sfatuiesc sa nu va avantati la o bucatica mai mare decat degetul aratator (pffff…tragedie! stiu ce inseamna sa mananci branza cu rosii- limita-i la cer! si stomacul duce muuult).

De oua nu mai vorbesc, sunt ideale pentru micul dejun si ma indoiesc ca ati putea hali mai mult de 2, doar sunteti fete finute!

Ce inseamna carbohidrat?

Daca va ganditi la cartofi prajiti inseamna ca trebuie sa avem o discutie serioasa. Cartofii sunt ok, nu sunt chiar bau-bau, cu conditia sa fie gatiti la cuptor sau fierti. Dezlegare mai avem si la paste si orez, cu conditia sa fie integrale, si chiar si la 1-2 felii de paine (cred ca nu mai are rost sa spun ca neagra). Ideea e ca portia de carbohidrati sa nu depaseasca ceea ce puteti cuprinde in causul palmei.

Ce inseamna verdeturi si legume?

Cam tot, in afara de morcovi si fasole uscata. Aici nu prea avem reguli, ideea e ca totul sa fie cat mai variat si mai colorat. Cantitatea nu e neaparat importanta, pentru ca au un continut caloric mic. E important sa nu uitam de ele la nicio masa pentru ca ele ajuta digestia si regleaza tranzitul.

Daca vreti sa mai dati jos cateva kilograme, la masa de seara puteti schimba usor proportiile si sa faceti farfuria jumi-juma: jumatate proteina, jumatate legume. 

Daca va simtiti infometate, sau stiti ca va asteapta o zi grea, in care aveti nevoie de energie, la micul dejun puteti imparti farfuria in 2: jumatate carbohidrati, jumatate proteina si legume la discretie. E prima masa si pana seara o sa se arda tot si copasele voastre vor fi fericite.

Ei bine, cam asta e! Mai simplu de atat nici ca se poate. Pofta buna si atentie la farfurie!

surse foto: Google, wisegeek.com

What's Hot

Galerie Articole