HIIT the road, fat!
Sursa:fitwirr.com

HIIT the road, fat!

Ioana Petric
Antrenament

And don’t you come back no more, no more, no more, no more….lalalalaaaaa!

Hei sporties, va intrebati de unde buna mea dispozitie? In sfarsit am gasit un antrenament pe gustul meu: intens, distractiv, scurt si care chiar da rezultate!

HIIT  (high intensity interval training) e antrenamentul care o sa ii faca sa se intrebe cine sunteti si de unde aveti corpul asta de ingerasi Victoria’s Secret. Pentru ca necesita atat de putin timp, puteti sa-l faceti cat e el la dus sau vorbeste la telefon, dimineata inainte sa plecati la munca, in pauza de masa, in timpul pauzei publicitare, atunci cand va uitati la emisiunea voastra preferata, cat timp sunteti la munte si prietenii vostri pregatesc gratarul, cat stati la coada la supermarket. Ok, asta ar fi usor dubios, dar nu imposibil. Ideea e ca nimeni nu va intelege cum reusiti, poate unii va vor banui de vreo vrajitorie, dar cu siguranta, toti va vor admira rezultatele.

Principiul pe care se bazeaza acest timp de antrenament este: pauzele scurte si dese, cheia marilor succese. Mai exact, presupune alternarea efortului intens, care va solicita corpul la maxim, cu intervale de efort moderat sau repaos. 

In functie de exercitiile pe care le alegeti, de intensitatea cu care le executati, de rezistenta voastra si de durata intervalelor, un antrenament HIIT poate sa dureze intre 4 minute (ca in cazul antrenamentelor Tabata) si jumatate de ora. Parca suna altfel decat o ora de alergat pe banda. 

Poate acum va ganditi la orele petrecute in sala de fitness si va intrebati cum naiba ati putea obtine rezultate la fel de bune in 4-10 minute. Ei bine, se poate. Antrenamentul pe intervale imbunatateste metabolismul bazal si face ca voi sa ardeti calorii chiar si in repaos, pana la 24 de ore dupa antrenament.  Cum ar veni, transpirati acum si maine va treziti mai slabe si mai tinere. Da, da, ati auzit bine, mai tinere! Pentru ca acest tip de antrenament creste secretia de HGH, hormonul responsabil de arderi si incetinirea procesului de imbatranire.

Ei, ce ziceti sporties? Suna prea frumos ca sa fie adevarat? Eu zic sa incercati. 

Alegeti exercitiile care va plac si treceti la treaba! Posibilitatile sunt nelimitate!

Nu stiti ce sa alegeti? Nicio problema! V-am pregatit chiar acum un exemplu de antrenament, care sa va creasca pulsul si sa va topeasca ciocolata de pe burtica. 

4 minute TABATA

Cum se face:

  • 20 de secunde efort, 10 secunde repaos
  • in cele 20 de secunde faci cat de multe repetari poti; incearca sa iti depasesti limitele
  • 4 exercitii, 2 circuite

Burpee (www.fitgirlcode.com)

1.Burpees: 

  • stai in picioare, cu spatele drept si picioarele departate la latime umerilor
  • coboara in pozitia de genuflexiune
  • pune palmele pe podea 
  • strange abdomenul si arunca picioarele spre spate, in pozitia de flotare
  • strange din nou picioarele
  • ridica-te cu o saritura
  • aterizeaza din nou in pozitia de genuflexiune

Prea usor? Cand esti in pozitia de flotare, du-o pana la capat si executa flotarea. Cand te ridici cu saritura, du genunchii spre piept.

Russian twist (www.66.media.tumblr.com)

2.Russian twist (Rasuciri)

  • aseaza-te pe saltea
  • indoaie genunchii
  • ridica trunchiul, cu spatele drept si abdomenul incordat
  • tine bratele intinse inainte
  • expira si rasuceste trunchiul spre dreapta
  • inspira si revino la pozitia initiala
  • rasuceste imediat spre partea opusa

Prea usor? Ridica calcaiele de pe sol!

Genuflexiuni (www.newhealthadvisor.com)

3.Genuflexiuni 

  • departeaza picioarele la nivelul umerilor
  • intinde mainile in fata, paralele cu jolul
  • tine spatele drept si abdomenul incordat
  • indoaie genunchii si coboara, ca si cum te-ai aseza pe un scaun
  • ai grija ca genunchii sa fie perpendiculari pe laba picorului, nu mai in fata
  • coboara pana genunchii formeaza un unghi de 90 de grade
  • impinge in calcai si revino

Prea usor? Foloseste si o greutate medie!

Fandari (www.oxygenmag.com)

4.Fandari 

  • paseste cu dreptul in fata
  • indoaie genunchii pana cand genunchiul din fata formeaza un unghi de 90 de grade
  • ai grija ca genunchiul sa nu depaseasca varful piciorului
  • impinge in calcaiul drept si revino
  • schimba piciorul

Prea usor? Ia 2 gantere de 3 kg.

Good job, sportie! Ca de obicei, esti cea mai tare! Te pup si te astept si data viitoare!

 

What's Hot

Galerie Articole