O banana va rog.. Bine coapta!

O banana va rog.. Bine coapta!

Alexandra Gherase
Tratamente

Hey girls!! Astazi stateam relaxata si mancam o banana, pentru ca asa cum se stie din popor, banana este recomandata sa o incluzi in alimentatia zilnica. Asta deoarece combate retentia de apa, protejeaza sanatatea oaselor si o banana mare contine aproximativ 100 de calorii, ceea ce inseamna ca este o gustare sanatoasa intre mese. 

www.hcue.in

Terminand festinul sanatos, mi-a atras atentia ceea ce a ramas in urma ei: coaja. Hmm.. parca se facea ceva cu coaja… Parca auzisem pe undeva ca se foloseste la ceva. Am facut in research, si am descoperit ceva mult mai interesant. Cert este ca de acum nu o sa mai arunc cojile de banana!

O sa impartasesc cu tine mai jos, 7 beneficii a cojii de banana, cea pe care ne grabim sa o aruncam la gunoi atunci cand se termina degustarea fructului.

1. Ajutor pentru tenul tau

Foloseste interiorul cojii de banana, si freaca-te pe fata cu ea. O sa ai un ten mai luminos si mai tonifiat. Daca epiderma ta este uscata, vitaminele si mineralele din ea iti va hidrata fata. Enzimele din banana te ajuta sa scapi de acnee si de petele de la nivelul fetei, iar antioxidantii te ajuta la estomparea ridurilor fine.

www.i.ytimg.com

2. Albeste dintii

Ai dintii galbeni? Nu e de mirare, deoarece in ziua de azi se folosesc destul de multi coloranti in procesarea mancarii. O modalitate ieftina de albire a dintilor, este folosirea cojii de banana. Da… Pur si simplu freci dintii cu interiorul cojii bananei. Asteapta 5 minute, apoi clateste dintii.. Este posibil sa vezi o schimbare inca dupa prima folosire, insa dupa cateva incercari vei simti o mare diferenta.

www.i.ytimg.com

3. Coaja de banana este o sursa bogata de fibre solubile si insolubile. 

Nu te-ai fi gandit niciodata ca poti manca pana si coaja de la banana. Insa eu iti recomand, pentru ca fibrele existente in ea te ajuta sa ai un tranzit intestinal sanatos, si previne constipatia. De asemenea ele te ajuta in mentinerea greutatii, pentru ca iti dau senzatia de satietate. Studiile au aratat ca fibrele solubile reduc riscul de infarct miocardic si previn debutul diabetului zaharat.

www.labyrinthhealing.com

4. Lupta impotriva colesterolului ridicat

Fibra solubila, atat din coaja cat si din pulpa bananelor, este importanta pentru scaderea nivelului colesterolului. In urma unui studiu intensiv, s-a dovedit ca reduce nivelul lipoproteinelor cu densitate scazuta sau a colesterolului “rau”. Asa ca te invit sa mananci o coaja de banana. Doar vrem sa fim sanatoase nu?

www.fitlista.com

5. Stimuleaza starea ta de spirit

In urma studiilor clinice efectuate asupra proprietatilor cojilor de banana, s-a descoperit faptul ca aceasta contine o substanta numita “triptofan”. Triptofanul este un aminoacid esential care este necesar pentru producerea de hormoni cum ar fi: serotonina, un hormon cerebral, care te face mai fericita.

www.natinstablog.com

6. Contine Antioxidanti

Antioxidantii sunt substantele miraculoase care ofera beneficii in lupta impotriva imbatranirii. Cojile de banana s-au dovedit bogate in polifenoli si carotenoide, care au proprietati antioxidante. In urma studiilor, s-a descoperit ca cea mai mare sursa de antioxidanti se gaseste in cojile de banana necoapta.

www.lernertandsander.com

7. Protejeaza vederea

Un alt antioxidant gasit in coaja de banana este luteina. Acest antioxidant este cunoscut ca hrana nutritiva pentru ochi, reducand riscul imbolnavirii de cataracta. 

www.technoplastindustries.com

Cam asta am descoperit azi cu privire la coaja de banana. Iti repet: Nu cred ca voi mai arunca vreodata coaja de la banana! Asa ca iti doresc pofta buna, si nu uita ca si hidratarea este importanta. 

Kisses, love and hugs!

What's Hot

Galerie Articole