Tu mananci galbenusul de la ou?

Tu mananci galbenusul de la ou?

Ioana Petric
Dieta

De cativa ani de zile, de cand m-am imprietenit cu sala si am semnat un parteneriat cu alimentatia sanatoasa, mi-am dat seama ca lumea asta a oamenilor “fit” e mai plina de controverse decat noul presedinte de la Casa Alba. Si unul dintre cele mai fierbinti subiecte este cel al galbenusurilor de ou. Pana la urma care e treaba cu ele? Ne sunt prietene sau dusmani?

Trebuie sa recunosc ca o perioada am ascultat de prietenii mei cu muschi si le-am trecut pe lista neagra, doar nu imi doream nici sa fiu o pufosenie, nici sa intru in conflict cu colesterolul. Ce e drept, albusul, cea mai buna sursa de proteina naturala, mi-a fost partener de incredere, dar dupa un timp, parca mi s-a facut dor de galbejitul ala frumos si gustos din farfurie, asa ca am hotarat sa ma documentez mai bine. 

Ei bine, surpriza! Se pare ca cercetatorii s-au razgandit in ultima vreme si studiile arata ca nivelul de colesterol din sange nu este neaparat influentat de colesterolul din galbenusul de ou. Deci, e de bine! Pe intelesul tuturor, colesterolul nu e bau-bau. Corpul are nevoie de el ca sa functioneze si il produce singur, iar atunci cand noi ii marim rezervele prin alimentatie, el e suficient de destept incat sa se prinda cum sta treaba si sa reduca productia. Singura conditie e ca noi sa nu exgeram. Doua oua la micul dejun nu o sa provoace o catastrofa, mai ales daca in rest avem grija sa mancam sanatos si sa evitam alimentele procesate si pline de grasimi rele, gen cartofi prajiti, hamburgeri si pizza.

De ce sa consumam oul cu tot cu galbenus? Pentru ca galbenusul de ou este o adevarata comoara nutritiva, in comparatie cu albusul. El contine vitaminele A, D, E si K , acizi grasi omega 3, Vitaminele B3, B6, B12, calciu, fier, magneziu, zinc, fosfor, seleniu si cate si mai cate. Ceea ce inseamna ca nu doar ca nu ne incurca, ci ne si ajuta in prevenirea bolilor cardiovasculare (colesterolul din galbenus creste nivelul colesterolului bun din sange), a cancerului de san, ne mentine creierul si vederea sanatoasa (traiasca acizii grasi!), si ca sa fie treaba, treaba, ne mai si face pielea fina si frumoasa.

Un galbenus de ou contine cam 60 de calorii, deci nu reprezinta o amenintare pentru silueta, mai ales daca este papat dimineata. Ideal ar fi sa fie cat mai putin procesat, pentru ca e si pacat sa pierdem toti nutrientii astia de care va spuneam (si cine nu are pofta de niste oua moi, ca in copilarie?)

Concluzia: soarele poate sa rasara din nou in farfuriile noastre, dar nu uitati de sport si de masura! 

Dieta cu paste, amandine si ciocolata

N-aveti pofta de "ceva bun"? Curaj, ca nu ingrasa!

To eat or not to eat? Dilemele unei chocoholice

What's Hot

Galerie Articole